whited00r

whited00r چیست؟

وایت دور یک ورژن دستکاری و هک شده ی ios هستش که بر روی گوشی ها و ipod های قدیمی قابل نصب هستش. وایت دور برای گوشی های آیفون ۳g و ۲g و همچنین بر روی ipod touch 2g &1g موجود هستش.

سیستم عامل whited00r  درواقع یک ورژن دستکاری شده ی ios 3.1.3 هستش.

آیا نصب کردن whited00r بهتر هست یا نه؟

برای اطلاعات بیشتر و تصاویر به ادامه ی مطلب بروید...

به عنوان شخصی که الان whited00r رو استفاده میکنه میتونم بگم هم بله هم خیر!

برای کاربرانی که نمیتونن ورژنی بالا تر از ۳٫۱٫۳ نصب کنن یعنی همون کاربران iphone 2g وایت دور بهترین گزینست. چرا؟ چون وایت دور قابلیت هایی به ورژن ۳٫۱٫۳ اضافه کرده که استفاده از گوشی رو بسیار بهتر و سریعتر کرده. ولی اگر هم اکنون ورژن ۴ یا بالاتر رو نصب دارین نصب whited00r چندان به صرفه نیست.

قابلیت های جدید در whited00r

تشابه بسیار بالا به iOS 7

داشتن امکانات iOS 7 و (Siri(Sara

داشتن background برای  home screen

آنلاک بودن به طور اوتوماتیک.

سبک بودن سیستم عامل و سرعت باور نکردنی باز شدن برنامه ها.

داشتن یک برنامه به اسم terminal که به شما اجازه ی دخل و تصرف توی قابلیت های گوشی میده. مثلا شما اگر دوست ندارید که google exchange نصب باشه میتونید از terminal این برنامه رو حذف کنید که سرعت گوشی رو هم زیادتر میکنه.

و بهترین قابلیت whited00r به نظر من app time machine هستش.

معرفی apptime machine

تونل زمان برنامه ها یا همون app time machine یک چیزی توی مایه های Cydia هستش ولی بسیار بهتر از Cydia عمل میکنه. اینگونه که برنامه ها به طور دسته بندی شده توی time machine هستن و تمامی برنامه های کاربردی گوشی رو میتونین اینجا پیدا کنید. و تنها با یک کلیک اون ها رو مستقیم دانلود کنید و خودشون هم نصب میشن و به قو ل معروف اگر Itunes خودش رو هم بکشه نمیتونه به این app ها دست بزنه پس نگران پاک شدنشون هنگام sync نباشید ولی خودتون خیلی راحت از طریق خود گوشی میتوین این نرم افزارها رو پاک کنید. بازی های خیلی زیادی هم هستن که میتونین نصب کنید. سرعت دانلود نرم افزار ها هم خیلی خوبه من با gprs هم میتونم از apptime machine استفاده کنم.

البته بعضی از این نرم افزارا کار نمیدن بخاطر اینکه خیلی قدیمی هستن مثل whats app این مشکل از whited00r نیست. این مشکل خود whats app هستش که تشخیص داده این ورژن خیلی قدیمیه و اجازه ی ورود به سایت رو به شما نمیده.

نصب بودن Sara voice control هم از قابلیت های خوب whited00r هست

هرچند که Sara خیلی کم قابلیت تر از Siri هستش ولی خوب برای اون دسته از دوستانی که طرفدار voice commanding هستند و تا به حال نتونستن بخاطر قدیمی بودن گوشیشون از این قابلیت استفاده کنن Sara گزینه ی خوبی هستش. اگر هم از Sara خسته شدین چون ممکنه مزاحم آهنگ گوش دادنتون بشه (با نگه داشتن دکمه ی home فعال میشه ) میتونین از توی terminal این نرم افزار رو هر زمان که میخواین غیر فعال کنید.

برای اون دسته از دوستانی که مشکل دکمه ی lock دارن هم این قابلیت terminal که میتونه گوشی رو reset کنه خیلی مفیده.

مشکلات whited00r

یکی از مشکلات whited00r که البته مشکل همه ی گوشی های jailbreak شده هستش کار نکردن push هستش که البته whited00r یک راه حل پیش پای شما گذاشته، با پرداخت ۱ دلار میتونین push گوشی خودتون رو فعال کنین

مشکل دیگر whited00r هم به ورژن ۳٫۱ برمیگرده که همون فعال بودن اینترنت به صورت ۲۴ ساعته هستش که البته با غیر فعال کردن ایمیل چک و weather و غیره میتونین از مشکلات این موضوع جلوگیری کنین.

خلاصه اینکه برای کسی که دارای گوشی iphone 2g هست نصب whited00r خیلی معقول هستش.

برای نصب این نرم افزار شما میتونین یه سری به سایت خودش بزنین. نصبش کار زیادی نداره. البته مسلما فایل های کنونی رو از دست میدین. و دیگه اینکه اگر ورژن بالاتری از ios رو نصب دارین توصیه میکنم که whited00r رو نصب نکنین بخاطر اینکه نصبش از یک ورژن بالا تر خیلی طولانی و با مشکل هستش و در نهایت شما یک ios 3.1 رو نصب می کنید و ممکنه اونطور ازش راضی نباشید.

                                                                        whited00r control center                                                                                                             whited00r

برای اطلاعات بیشتر به سایت این سیستم عامل سر بزنید...

مشاهده فیم در آپارات

http://www.whited00r.com