آیپد توسط اپل در سال 2010 به دست استیو جابز معرفی شد.افراد کمی توقع قدرت آموزشی از آیپد داشتند،اما امروز میتوان روی آیپد به عنوان ابزاری قدرتمند در قسمت آموزشی و حتی برای کنفرانس ها یا مکان های دیگر حساب کرد.نخستین نسخه آیپد قدرت زیادی نداشت و با iOS 3 کار زیادی از از آن برنمی آمد و با وزنی سنگین و قطر زیاد کار کردن با آن را سخت تر می کرد،آیپد کم کم پیشرفت کرد و در نسخه چهارم به یک گجت قدرتمند تبدیل شد که توانایی انجام کار های زیادی را داشت.
با اینکه تفکرات جابز دیگر برای اپل معنی ندارد ولی هنوز آیپد یکی از گجت هایی است که تکنولوژی را تغییر داد و امروزه مردم با این گجت دوست داشتنی خیلی سروکار دارند.برای مطالعه ادامه مطلب با مای جیلبریک بلاگ همراه باشید...
طراحی
همان زیبایی و جذابی اما با وزنی باور نکردنی!این بار اپل با نهایت توان مهندسی خود آیپد نسل ششم (iPad Air 2) را باریک تر و سبک تر طراحی کرده طوری که هنگام دست گرفتن آن احساس هیچ وزنی نمی کنید.6.1 میلیمتر ضخامت که نسبت به آیپد ایر 18 درصد باریک تر شده.
سامسونگ Tab S نهایت توان خود را به کار برد ولی در نهایت ضخامت 6.6 میلیمتر را به کاربرانش تحویل داد و موفق به ایجاد ضخامتی مانند آیپد ایر 2 شود.اگرچه آیپد ایر 2 باریک است اما از استحکام مناسبی برخوردار است و به جرئت می توان گفت قرار دادن این تبلت داخل کیس نهایت ظلمی است که به این تبلت کرده ایم.آن را باید دست گرفت و از کار کردن با آن لذت برد.
آیپد ایر و آیپد ایر 2
اگر هر دو نسل آیپد را کنار هم قرار دهیم به سختی می توان از دور تشخیص داد که کدام آیپد ایر 2 است.اما اگر دقیق نگاه کنید دکمه Home آیپد ایر 2 مجهز به Touch ID است و شکل و شمایل این دکمه تغییر کرده و اینکه آیپد ایر2 باریک تر شده.
در انتها باید گفت اپل همان آیپدی که همه دوستش داشتند را با همان جنس آلومینیومی و تراشه های الماس درست کرده اما این بار سبک تر از هوا و باریک تر از کتاب.
صفحه نمایش
اپل در نسخه های قبلی آیپد صفحه نمایش را از سه لایه تشکیل داده بود اما در آیپد نسل ششم آن ها با یکدیگر ترکیب شده اند.این ترکیب باعث شده فضای کمتری اشغال کند و هنگامی که به صفحه نمایش نگاه می کنید حس متفاوتی به شمادست می دهد.رزولوشن صفحه نمایش این تبلت مانند نسخه های قبلی 1536*2048 است اما در آیپد نسل ششم صفحه نمایش کنتراست بالاتری به نمایش میگذارد.عملکرد صفحه نمایش زیر نور خوشید بسیار عالی است طوری که نسبت به نسل های قبلی بتوانید راحت تر نمایشگر را مشاهده کنید.
در نتیجه می توان گفت شاید این نسل آیپد باز هم از رقبای خود عقب است ولی واقعیت این را نمی گوید.

سخت افزار
برای کسب اطلاعات درباره چگونگی اجرای بازی فیلم زیر را مشاهده کنید...